Realizowanie usług transportowych

Dla większości firm transportowych działających na terenie Polski realizowanie zleceń kabotażowych jest kluczowym elementem funkcjonowania. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj w ogóle sukces polskich firm transportowych, bez realizowania zleceń międzynarodowej spedycji. Doświadczenie naszych przewoźników zostało już dawno docenione za granicą, dzięki czemu nie brakuje chętnych firm z Niemiec czy Belgii, Anglii i Skandynawii, które kontraktują wszelkie swoje kluczowe transportowy za pomocą firm polskich. Stworzenie nowych warunków dla tego typu działalności nie musi dzisiaj w Polsce w ogóle się odbywać, albowiem przedsiębiorcy ci doskonale zadbali we własnym imieniu o odpowiedni poziom realizacji inwestycji, nowoczesną bazę, bezawaryjną flotę samochodów.

W pierwszych latach budowania polskiego przemysłu transportowego największym bodaj wyzwaniem były bardzo słabej jakości technicznej samochody ciężarowe, którymi rozliczne przedsiębiorstwa chciały realizować swoje zadania. Naturalnie w wielu przypadkach stan techniczny wozu nie był w stanie zaważyć przy walce o klienta z polskiego rynku. Skoro wszystkie polskie firmy transportowe oferujące przewóz dowolnych ładunków funkcjonowały w tak niskich standardach, rywalizacja nie była szczególnie ostra. Zupełnie trudniej było jednak w tych realiach przekonać do podpisania umowy firmy zagraniczne, dla których stan techniczny pojazdów mówił najwięcej o poważnym podejściu firmy do swoich zadań. Dzisiaj patrząc na stan pojazdów, ale także bazy serwisowej czy nawet parkingu przeciętnej firmy transportowej, każdy potencjalny kontrahent i partner biznesowy szybko stwierdzi, że w Polsce do tematu przewozu osób i mienia podchodzi się bardzo poważnie.

Istotne polskie doświadczenia

W Polsce w ostatnich latach w sektorze transportu i usług transportowych doszło do licznych przemian, niektórych wręcz rewolucyjnych. Wspomniane już inwestycje kapitałowe pozwoliły rozlicznym firmom transportowym zakupić lub wynająć odpowiedni, nowoczesny i sprawny sprzęt. Dzięki temu rywalizowanie z innymi firmami logistycznymi Europy o najbardziej intratne zlecenia kabotażowe stało się o wiele bardziej sprawiedliwe, a wygranie w przetargach stało się wreszcie prawdopodobne. Przewoźnicy zarejestrowani w Polsce dorzucili bowiem do kierowców z Polski, cieszących się renomą bardzo dobrych i profesjonalnych, właściwą organizacją samych przedsiębiorstw.

Rzetelnie prowadzone księgi finansowe i rozliczenia pomiędzy pracodawcą a kierowcą, mają duże znaczenie na zachodzie. Firma, która nie traktowałaby poważnie swoich zobowiązań względem pracownika, albo zalegałaby z płatnościami względem innych kontrahentów, szybko przestaje być zaufaną w kręgach zleceniodawców kabotażu, a bez regularnych zleceń w tym biznesie szybko trzeba pozbywać się samochodów i pracowników, czego na pewno nie chce żaden właściciel niezależnego interesu. Kluczem do utrzymania się na rynkowej powierzchni i rywalizowania z innymi graczami na odpowiednim poziomie, są więc inwestycje nie tylko w sprzęt i pracowników. Liczy się odpowiednia kultura organizacyjna poświadczona nie tylko rekomendacjami, ale sfinalizowanymi z sukcesem projektami transportowymi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *